top of page
Single Post: Blog_Single_Post_Widget

Chasidic friends blog on Parsha Yisro

בס"ד

פרשת שבוע יתרו

רוחניות מאוזנת

בפרשת השבוע אנו קוראים על המעמד האדיר של קבלת התורה, שם זוכה עם ישראל לגילוי אדיר של הקדוש ברוך הוא בעשרת הדברות.

רבותינו מלמדים אותנו שכשזכו עם ישראל לשמוע את קולו של ה' בדיבור "אנוכי ה' אלוהיך" כמעט שיצאה נשמתם מרוב הדבקות וגילוי האור הרוחני העוצמתי.

בעקבות כך ביקשו עם ישראל ממשה רבינו שהוא ידבר אליהם, ככה שבאופן כזה יוכלו גם לשמוע את דבר ה' ולהישאר עדיין בחיים.

וכך לאורך כל הדרך...משה רבינו הוא זה שמעביר לנו את רצון ה' ואת דברו בצורת ציווים.

וכך נאמר: " כִּי-יִהְיֶה לָהֶם דָּבָר, בָּא אֵלַי, וְשָׁפַטְתִּי, בֵּין אִישׁ וּבֵין רֵעֵהוּ; וְהוֹדַעְתִּי אֶת-חֻקֵּי הָאֱלֹהִים, וְאֶת-תּוֹרֹתָיו". (יח,טז)

ובמילים אחרות, העברת התורה הועברה לנו על ידי משה והוא מסר אותה הלאה מדור לדור.

בכך שאנו שומרים ומקיימים את התורה אנו זוכים להתחבר לרצון ה' באמת.

ולכן אחרי קבלת התורה, אדם שרוצה להתחבר אל ה' הדרך היחידה היא קיום התורה והמצוות המסורים לנו מדור לדור.

ובמסכת אבות כתוב:

"משה קבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים, ונביאים מסרוה לאנשי כנסת הגדולה...". (א,א)

ישנם הרבה אנשים הלומדים את דבריו המופלאים של רבי יהושע בברית החדשה וחושבים שחס ושלום הוא בא להציע דרך אחרת שדרכה אפשר יהיה לעבוד את ה' ולהתחבר אליו בלעדי התורה.

אך האמת היא שזה בדיוק הפוך ממה שדיבר ולימד ר' יהושע.

וכך הוא אמר בפירוש:

"אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, עַד אֲשֶׁר יַעַבְרוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ אַף יוֹד אַחַת אוֹ תָּג אֶחָד לֹא יַעַבְרוּ מִן הַתּוֹרָה בְּטֶרֶם יִתְקַיֵּם הַכֹּל. לָכֵן כָּל הַמֵּפֵר אַחַת מִן הַמִּצְווֹת הַקְּטַנּוֹת הָאֵלֶּה וּמְלַמֵּד כָּךְ אֶת הַבְּרִיּוֹת, קָטוֹן יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. אֲבָל כָּל הָעוֹשֶׂה וּמְלַמֵּד, הוּא גָּדוֹל יִקָּרֵא בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם. " (מתי ה, 17-19)

"אז ידבר ישוע אל-המון העם ואל-תלמידיו לאמר: הסופרים והפרושים ישבים על-כסא משה: לכן כל אשר-יאמרו לכם שמרו ועשו". (מתי כג, 2-3)

לכן אם אדם מנתק את עצמו מהתורה ומדברי חכמי ישראל שבכל הדורות אז אין לו שום קשר אמיתי לתורתו של ר' יהושע!

ואם אדם ישאל, אז מדוע ר' יהושע דיבר בצורה חריפה כנגד החכמים שהיו בתקופתו?

כדי להבין את זה צריך להכיר קצת את הרקע ההיסטורי של אותה התקופה...

בתקופתו של ר' יהושע הרבה ממנהיגי הציבור הדתי התנהגו בצורה לא מוסרית אז הוא היה מוכיח אותם על התנהגותם וציווה אותנו להישמר ולא ללמוד ממעשיהם.

אבל חס ושלום שמתוך כך נחשוב לעזוב את התורה ואת הדרך שקיבלנו מאבותינו ורבותינו עד למשה רבינו.

גם היום לצערנו אנו שומעים או רואים רבנים חשובים שמתנהגים בצורה לא טובה או עושים דברים אסורים. האם מתוך כך נגיד שאנחנו עוזבים את דרך ה'?

ממש לא!!! צריך ללמוד להפריד בן הדברים.

"לכן כל אשר יאמרו לכם שמרו ועשו, רק השמרו מעשות כמעשיהם"

ר' יהושע מלמד אותנו לעשות את ההפרדה הנכונה, ככה שנזכור תמיד שהעיניים שלנו יהיו מרוכזים לעשות את רצון ה' באמת לשם שמים.

אנחנו זקוקים תמיד לקבל את האיזון הנכון בזמן שאנו מקבלים על עצמנו לעבוד את ה' כדי שנזכה לחיות חיים רוחניים בריאים ונכונים.

וזאת היא מטרת הצדיקים בכל דור ודור- להאיר לנו את הדרך הנכונה כדי שנצליח באמת.

הקדוש ברוך הוא בשביל זה שלח לנו אור כזה נפלא שהוא ר' יהושע שפותח לנו את העיניים ומלמד אותנו על כל דבר איך שנזכה גם אנחנו להגיע לקיום התורה ונהיה כולנו אחד עם ה'.

זאת גאולה אמיתית!

מאחל לכולם באהבה גדולה שבת שלום ומבורך!



Ahavas Chinam in a 501c3 organisation is supported 100% by its donors. Please donate here - https://ahavaschinam.networkforgood.com/projects/96240-main-giving-page


Comentários


bottom of page